Povinnost úhrady nákladů při nepřevzetí zásilky na dobírku

Objednáním zboží z našeho e-shopu a potvrzením z naší strany uzavíráte platnou kupní smlouvu dle § 1827 zákona č. 89/2012 Sb., dále jen Občanský zákoník. Zrušit kupní smlouvu lze v zákonem daných důvodech.

Jako kupující máte povinnost zaplatit kupní cenu a věc převzít. Tuto povinnost vám ukládá zákon § 2118 zákona č. 89/2012 Sb. V případě nepřevzetím zásilky zmíněný zákon porušíte.

Nepřevzetím zásilky tedy dochází k porušení kupní smlouvy ze strany kupujícího dle § 2118 a budete povinen dle § 2913 Občanského zákoníku uhradit prodávajícímu vzniklou škodu např. náklady na přepravu zboží a doběrečné, které musel prodávající uhradit přepravci.

  • Nepřevzatá dobírka není odstoupení od smlouvy!
  • Rozšířeným omylem je, že nevyzvednutím zásilky s dobírkovou částkou dává zákazník prodejci na vědomí, že o zboží nemá zájem a odstupuje od smlouvy. Dle zákona toto není přijatelné.
  • Kupující odesláním objednávky uzavírá kupní smlouvu, která je závazná nejen pro prodávajícího, ale také pro kupujícího.
  • Prodávající se zavazuje zboží dodat, a kupující (koncový zákazník) se zavazuje zboží převzít a zaplatit. Prodejce svou povinnost splní okamžikem předání zásilky k poštovní přepravě či na místo osobního odběru.
  • O odeslání balíčku je kupující informován emailem a také obdrží informace od přepravce (uvede-li své telefonní číslo a email při uzavírání kupní smlouvy). V případě potřeby může kupující kontaktovat nás či dopravce a dohodnout se na změně termínu doručení nebo prodloužit dobu uložení zásilky na výdejním místě.
  • Pokud si zásilku kupující nepřevezme, jedná se z jeho strany o zřejmé porušení kupní smlouvy a kupující tímto nese odpovědnost za škodu, která tímto vzniká prodejci. Kupující je povinen uhradit prodávajícímu veškeré náklady vynaložené na zaslání balíku.• Pokud se nám zásilka odeslaná na dobírku vrátí jako nevyzvednutá, bude zaslána výzva emailem na zaplacení zbytečně uhrazeného poštovného. Pokud nedojde k uhrazení, předáme dlužnou částku právní kanceláři a inkasní agentuře k vymáhání.
  • Upozorňujeme, že v takovém případě se konečná částka požadovaná po dlužníkovi šplhá až na několik tisíc korun.• Jestliže bude mít zákazník zájem o opětovné zaslání zboží, vyhoví mu prodávající po zaplacení částky předem na náš účet zahrnující cenu zboží, původní poštovné a nové poštovné

Na existenci zákona a povinností kupujícího upozorňuje i společnost dTest:
„Tím, že zákazník odmítne balík převzít, nezačíná automaticky plynout lhůta pro odstoupení od smlouvy,“ vysvětluje vedoucí právního oddělení dTestu Lukáš Zelený. "Zákazník tedy bude muset zaplatit. Má ale ještě stále možnost od smlouvy odstoupit. Smluvní pokutu a úroky z prodlení nebo kompenzaci poštovného však bude muset zaplatit v každém případě, tato povinnost se odstoupením od smlouvy neruší.“

Toto téma bylo řešeno například i v pořadu České televize Černé ovce:
https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097429889-cerne-ovce/217452801080322/0/47130-neprevzeti-zbozi/

 

×
NHL logo Anaheim Ducks Arizona Coyotes Boston Bruins Buffalo Sabres Calgary Flames Carolina Hurricanes Chicago Blackhawks Colorado Avalanche Columbus Blue Jackets Dallas Stars Detroit Red Wings Edmonton Oilers Florida Panthers Los Angeles Kings Minnesota Wild Montreal Canadiens Nashville Predators New Jersey Devils New York Islanders New York Rangers Ottawa Senators Philadelphia Flyers Pittsburgh Penguins San Jose Sharks St. Louis Blues Tampa Bay Lightning Toronto Maple Leafs Vancouver Canucks Vegas Golden Knights Washington Capitals Winnipeg Jets NHL logo

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení